• Hyppää ensisijaiseen valikkoon
  • Hyppää pääsisältöön
  • Hyppää ensisijaiseen sivupalkkiin
  • Hyppää alatunnisteeseen
Nurmijärven kodit

Nurmijärven kodit

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
    • Uutiset
    • Blogi
  • Hakijalle
    • Hakemuksen liitteet
    • Kohteet
    • Uudiskohteet
    • Vapaat asunnot
    • Hae asuntoa
  • Asukkaalle
    • Asukastoiminta
  • Usein kysyttyä
  • Nurmijärven Kodit
  • Yhteystiedot
  • Generic selectors
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Search in posts
    Search in pages

Asukkaalle

Nurmijärven Kodeilla asuu n. 2500 asukasta. Kiitos, kun olet Nurmijärven kotien asukas! tältä sivulta löydät tietoa ja ohjeita asumiseen liittyvissä asioissa. Pyrimme siihen, että asuminen meillä on sinulle mahdollisimman helppoa ja mukavaa.

Vuokrasopimuksen teko

Asuntoehdotuksen hyväksyminen

Hyväksy asuntoehdotus olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme. Ilmoitathan myös, mikäli et ota ehdotettua asuntoa vastaan. Asuntoja voidaan ehdottaa samanaikaisesti useammalle hakijalle, eli kannattaa toimia nopeasti asuntoehdotuksen saatuasi. Ensimmäinen hakija, joka ilmoittaa haluavansa vuokrata asunnon saa sen.

Asiakaspalvelumme on sinuun yhteydessä sopiakseen ajan vuokrasopimuksen allekirjoitukselle.

Vuokrasopimuksen allekirjoittaminen

Vuokrasopimus allekirjoitetaan sähköisellä allekirjoituksella tai Nurmijärven Kotien toimistolla. Vuokranmaksu alkaa sopimuksen alkamispäivänä.

Vuokrasopimuksen allekirjoitettuasi saat vakuuslaskun, joka vastaa suuruudeltaan yhden kuukauden vuokraa. Vuokravakuuden tulee olla maksettuna ennen avainten noutoa lukkoliikkeestä.

Vuokrasopimuksen allekirjoitus onnistuu nyt myös sähköisesti. Suosittelemme sähköistä allekirjoitusta toimistolla asioinnin välttämiseksi.

Ilmoita asuntoehdotuksen hyväksymisestä sähköpostitse asiakaspalvelu@nurmijarvenkodit.fi tai puhelimitse p. 040 317 4457.

Kerro vastauksessasi, allekirjoitatko vuokrasopimuksen sähköisesti, vai varaatko ajan toimistolla allekirjoitusta varten. Mikäli sinun ei ole mahdollista allekirjoittaa vuokrasopimusta sähköisesti, asiakaspalvelumme ottaa sinuun yhteyttä allekirjoitusajan sopimiseksi. Toimistolla allekirjoittaminen edellyttää aina vahvistettua ajanvarausta.

Vuokrasopimuksen sähköinen allekirjoitus

Mikäli allekirjoitat sopimuksen sähköisesti, lähetämme sähköpostiisi linkin vuokrasopimuksen allekirjoitusta varten.

Tarvitset sähköiseen allekirjoittamiseen selaimen ja pankkitunnukset tai mobiilivarmenteen. Sinun ei tarvitse rekisteröityä palveluun, eikä antaa mitään tietojasi ennen kuin näet mitä olet allekirjoittamassa.

Noudata seuraavia ohjeita:

  1. Aloita allekirjoittaminen avaamalla kutsulinkki.
  2. Syötä salasana kenttään, jolloin pääset tarkastelemaan allekirjoitettavaa dokumenttia.
  3. Tutustu dokumenttiin valitsemalla esikatsele asiakirjaa.
  4. Valitse tunnistautumismaa ja tunnistautumistapa.
  5. Tunnistautumisen jälkeen valitse allekirjoita asiakirja.
  6. Voit tarkastella allekirjoitettua asiakirjaa lataamalla sen suoraan tai rekisteröitymällä osoitteessa https://sign.visma.net/fi/register ja kirjautumalla sen jälkeen palveluun. Vahvalla tunnistautumisella allekirjoitetut asiakirjat löytyvät Visma Sign selainpalvelun arkistosta.

Allekirjoituksen jälkeen saat seuraavana arkipäivänä sähköpostitse asumiseen liittyvät ohjeet ja lomakkeet. Lähetämme laskut vuokravakuuden ja vuokran maksua varten salattuna sähköpostina, HUOM: tarkistathan myös roskapostikansion. Palauta täytetty muuttoilmoitus ja huoneiston kuntokortti sähköpostitse, postitse tai toimittamalla lomakkeet Nurmijärven Kotien postilaatikkoon (Kauppanummentie 2, 01900 Nurmijärvi) viikon kuluessa sisään muutosta.

Mikäli et ole allekirjoitusta seuraavana arkipäivänä saanut laskuja ja muutto-ohjeita sähköpostiin, olethan viipymättä yhteydessä asiakaspalveluumme.

Avainten nouto

Avaimet ovat noudettavissa lukkoliikkeestä sopimuksen alkamispäivänä tai sitä seuraavana arkipäivänä. Ota mukaan tosite maksetusta vakuusmaksusta, sekä henkilöllisyystodistus. Mikäli asukas ei itse voi noutaa avaimia, voi avaimet noutaa valtakirjalla asukkaan valtuuttama henkilö.

Lukkoliikkeen yhteystiedot:

Laatulukko , Kiikkaistenkuja 1, 01800 Klaukkala.

Tarkista aukioloajat Laatulukon sivuilta tai kysy chat-palvelusta https://laatulukko.fi/ota-yhteytta/

Muuttajan muistilista
Kuvituskuva: iloinen asukas

Tervetuloa uuteen kotiin! Vuokrasopimuksen allekirjoituksen jälkeen on aika järjestellä kuntoon uuteen kotiin liittyvät asiat.

Muista muuttaessasi:

Tee muuttoilmoitus postiin ja maistraattiin

  • Sähköisessä asiointipalvelussa osoitteessa www.muuttoilmoitus.fi tai postista tai maistraatista noudettavalla lomakkeella
  • Huomioi, että muutoksen rekisteröityminen vie 3-5 arkipäivää

Tee muuttoilmoitus huoltoyhtiöön

  • Tee muuttoilmoitus alueesi huoltoyhtiöön. Huoltoyhtiö vaihtaa nimesi uuden asunnon oveen ja nimitauluun. Muuttoilmoituksen voit tehdä verkossa http://www.kmr.fi/lomakkeet/muuttoilmoitus/ (Klaukkala, Perttula) tai https://www.khlakaniemi.fi/muuttoilmoitus.html (Kirkonkylä, Rajamäki, Röykkä)

Tee sähkösopimus

  • Ilmoita sähköntoimittajallesi hyvissä ajoin muutostasi ja tee sähkösopimus.
  • Käyttämäsi sähköntoimittajan voita valita itse
  • Verkonhaltija Nurmijärven alueella on Nurmijärven Sähkö p. 09 8780 7300

Asumistukiasioissa ota yhteyttä Kelaan

  • Asumistuki on asuntokohtainen.
  • Muista ilmoittaa Kelaan asumistukea varten tarvittavat tiedot

Kotivakuutus

  • Suosittelemme kotivakuutuksen hankkimista vakuutusyhtiöstä.

Palauta asunnon kuntokortti Nurmijärven Kodeille

  • Tarkasta asunto sisään muuttaessasi ja palauta kuntokortti täytettynä Nurmijärven Kodeille viimeistään viikon kuluttua muutosta.
  • Laskutamme asunnon korjauksesta aiheutuvat kulut poismuuttavalta asukkaalta, joten on tärkeää ilmoittaa meille mahdolliset viat ja puutteet, jotka ovat olleet asunnossa jo sisään muuttaessasi.

Tutustu talon tapoihin, järjestyssääntöihin ja yhteisiin tiloihin

  • Asumisen ohjeita löydät asukaskansiosta ja verkkosivuiltamme.
  • Järjestyssäännöt ja ajankohtaiset tiedotteet löytyvät talon ilmoitustaululta.
  • Tutustu talosi saunaa, pesutupaa, kerhohuoneen käyttöä ja pysäköintiä koskeviin ohjeisiin.
  • Tutustu oman asuinkohteesi pelastussuunnitelmaan. Pelastussuunnitelman löydät TÄÄLTÄ oman asuinkohteesi alta.

Asukasedut

Kaikki asukkaamme kuuluvat automaattisesti asukasturvavakuutksen piiriin. Asukasturvavakuutus voi korvata esimerkiksi kadonneen avaimen.

Asukasturvavakuutus

Esite asukasturvastaLataa
VahinkoilmoituslomakeLataa

Vähintään viisi vuotta asunnossaan asunut asukas voi hakea maalausetupakettia asunnon seinien kunnostamista varten. Tutustu maalausetupakettiin alla.

Maalausetupaketti

Maalausetupaketti tiedoteLataa
Maalausetupaketin hakulomakeLataa
Maalausohje asukkailleLataa
Huoneiston kunnossapito

Vuokralaisen vastuulla on ilmoittaa asunnossa havaituista vioista ja puutteista viipymättä.

Alla olevasta taulukosta löydät korjaus- ja huoltovastuut yleisimmissä asumiseen liittyvissä asioissa

Vastuunjakotaulukko (pdf)Lataa

Vikailmoitus tulee tehdä oman alueen huoltoyhtiöön.

VIKAILMOITUKSET

Myös muuttoilmoitukset ja oven avaus.

HUOM! Ilmoita kiireelliset korjaustarpeet (esim. putkivuodot) aina puhelimitse.

Kirkonkylä, Rajamäki ja Röykkä
Kiinteistönhoito Pentti Lakaniemi Oy
Päivystys 24h 0400 450 234
Rajamäki ma-pe klo 7-15 0400 856 506
www.khlakaniemi.fi

Klaukkala ja Perttula
KMR Huolto
Päivystys 24h  040 809 1910
http://www.kmr.fi/

Yleisten tilojen käyttö

Yleiset tilat ovat asukkaiden yhteisessä käytössä. Rappukäytävissä ja varastojen käytävillä ei saa säilyttää tavaroita paloturvallisuuden vuoksi. Yleisiin tiloihin jätetyt tavarat poistetaan ja kustannukset laskutetaan tavaroiden omistajalta.

VARASTOT

Taloissa on ulkoiluvälineille, kuten polkupyörille omat säilytystilat. Lastenvaunuille on usein myös oma paikkansa.
Ulkoiluvälinevarastossa saa säilyttää polkupyörien lisäksi kuluvalla kaudella käytettäviä ulkoiluvälineitä. Muun kauden ulkoiluvälineet tulee säilyttää esim. asuntokohtaisessa irtainvarastossa tai asunnossa.
Pääsääntöisesti jokaiselle asunnolle on oma erillinen huoneistokohtainen irtainvarasto. Kannattaa kuitenkin miettiä, onko irtainvarasto paras säilytyspaikka arvokkaalle omaisuudelle, kuten arvohuonekaluille tai kalliille urheiluvälineille.

PORRASKÄYTÄVÄT

Porraskäytävät ja muut kulkureitit on pidettävä tyhjinä paloturvallisuuden vuoksi. Pelastuslain mukaan porraskäytävässä ei saa säilyttää esim. penkkejä, huonekasveja, lastenvaunuja, rollaattoreita tai rullalautoja. Porraskäytävässä olevat esineet voivat estää tai hidastaa poistumista vaaratilanteessa, saada tulipalon leviämään tai tuottaa palaessaan myrkyllisiä kaasuja. Vuokranantaja vastaa porraskäytävän siivouksesta.

PESUTUPA JA KUIVAUSHUONE

Useissa taloissa on asukkaiden käytössä oleva pesutupa ja kuivaushuone. Tilat ovat tarkoitettu vain talon asukkaiden pyykinpesuun ja kuivaukseen. Jotta pesutupaa ja kuivaushuonetta voivat käyttää tasavertaisesti kaikki talon asukkaat, huolehdithan, että käytät tiloja vain varaamallasi vuorolla ja jätät tilat siistiksi jälkeesi.
Mikäli pyykkiä on pakko kuivattaa huoneiston kylpyhuoneessa, kuivata vain pieniä määriä kerralla. Muissa huoneissa pyykin kuivattaminen ei ole suotavaa, sillä kertyvä kosteus voi vaurioittaa rakenteita tai tiivistyä
ikkunalaseihin.

KERHOHUONE

Kerhohuoneiden käytöstä huolehtii asukkaiden perustama talotoimikunta tai tehtävään valittu talokummi. Kerhohuoneissa ei saa majoittua.

SAUNA

Osassa taloista on taloyhtiön sauna, josta vuokralainen voi varata halutessaan oman saunavuoron. Saunavuoro varataan Nurmijärven Kotien asiakaspalvelusta. Saunan käytöstä veloitetaan kuukausittain maksu, joka peritään vuokranmaksun yhteydessä. Saunan käytössä on huomioitava, että sauna sekä pesu- ja pukeutumistilat jätetään siistiin kuntoon. Viethän mukanasi myös mahdolliset pullot ja tölkit, sekä haisevat roskat, esim. vauvan vaipat.

PIHA-ALUEET

Siisti piha vaikuttaa asuinviihtyvyyteen. Talotoimikunnat järjestävät pihatalkoita, joiden tarkoituksena on edistää asukkaiden yhteistoimintaa sekä asumisviihtyvyyttä. Asukas vastaa itse huoneistokohtaisten parvekkeiden, pihojen ja terassien kunnosta ja siisteydestä.
Lasten leikkipaikkojen osalta vastuu on vuokranantajalla. Mikäli havaitset puutteita tai rikkoutuneen leikkivälineen, ilmoitathan asiasta viipymättä huoltoyhtiöön.

JÄTEHUOLTO

Useimmissa taloyhtiöissä lajitellaan erikseen sekajäte, biojäte, paperi sekä toisissa myös energiajäte, kartonki, lasi ja metalli. Jätteet on tärkeää lajitella oikein, sillä suurin osa niistä hyödynnetään kierrätyksessä tai energiana. Lajittelemattomien jätteiden myötä kustannukset nousevat ja se vaikuttaa myös vuokran määrään. Sähkö- ja elektroniikkaromua, huonekaluja tai ongelmajätteitä, kuten lääkkeitä, paristoja, akkuja tai maaleja ei saa tuoda taloyhtiön jätepisteeseen. Asukas on itse vastuussa ongelmajätteen, elektoniikan ja huonekalujen oikeaoppisesta hävittämisestä. Osoitteesta www.kierratys.info , voit tarkistaa lähimmän kierrätyspisteesi sijainnin, jotta tiedät mihin jätepisteeseen kuulumattomat asiat voit toimittaa. Laitathan jätteesi aina niille kuuluviin astioihin ja suljet astioiden kannet.

Järjestyssäännöt

Kiinteistön alueella ja rakennuksissa noudatetaan järjestyslakia sekä muiden lakien ja asetuksien lisäksi talon järjestyssääntöjä.​

Allekirjoittaessaan vuokrasopimuksen, asukas sitoutuu noudattamaan järjestyssääntöjä sekä ottamaan vastuun siitä, että perheenjäsenet ja mahdolliset vieraat tietävät järjestyssääntöjen sisällön ja noudattavat niitä. ​

Järjestyssääntöjen toistuva rikkominen antaa vuokranantajalle oikeuden purkaa vuokrasopimuksen.​

Rakenteiden tärvelemisestä, ikkunoiden rikkomisesta, seinien raapimisesta ym. vastaavasta peritään vahingon tehneeltä täysi korvaus. ​

Ilmoitathan ilkivallasta tai järjestyshäiriöistä tarvittaessa poliisille ja isännöitsijälle

1. Yhteiset tilat 

Kerrostaloissa ulko-ovet pidetään lukittuina klo 21-07 välisen ajan. Yhteisissä tiloissa on liikuttava meluamatta ja turha oleskelu niissä on kielletty. Yhteiset tilat ja piha-alueet on pidettävä siistinä. Kilpien ja mainosten kiinnittäminen on kielletty.  

2. Tupakointi 

Tupakointi on sallittu vain tupakkapaikalla. Huoneistoissa, porrashuoneissa, hisseissä ja muissa sisätiloissa sekä lasten leikkipaikoilla tupakointi on kielletty. Savuttomissa taloissa tupakointi on kielletty kokonaan. 

3. Jätteet 

Talousjätteet on lajiteltava ohjeiden mukaan ja vietävä jäteastioihin. Muiden jätteiden, esimerkiksi huonekalujen ja kodinkoneiden poiskuljettamisesta asukas huolehtii itse. 

4. Pysäköinti  

Ajoneuvojen pysäköinti on sallittu vain sitä varten varatuilla paikoilla. Pysäköintipaikat on tarkoitettu liikenteessä oleville ajoneuvoille. Hylättyjä tai käytöstä poistettuja ajoneuvoja tai niiden osia ei saa säilyttää kiinteistön alueella. 

Vieraspaikat on tarkoitettu vierailijoiden tilapäiseen pysäköintiin. Ajoneuvojen peseminen kiinteistön alueella ei ole sallittu. 

5. Pyykinpesu 

Pyykinpesukoneen käyttö on sallittua huoneistoissa klo 7-22. Mattoja ja suurpyykkiä huoneistoissa ei saa pestä.  

Pesutupa on tarkoitettu ainoastaan ko. kiinteistön asukkaiden pyykkien pesuun. Mattojen pesu talopesulan tavallisissa koneissa on kielletty.  

6. Tomuttaminen 

Mattoja ja vuodevaatteita saa tomuttaa tarkoitukseen varatulla paikalla. Vaatteiden tuulettaminen ja pyykin kuivattaminen on sallittu parvekkeilla vain kaiteiden sisäpuolella.  

7. Tavaroiden säilytys 

Asukas voi varastoida omia tavaroitaan huoneistolle kuuluvassa irtaimistovarastossa. Paloturvallisuuden vuoksi rappukäytävissä ei saa säilyttää mitään, esim. lastenvaunuja. Ulkoiluvälinevarastossa säilytetään käyttökuntoisia välineitä. 

8. Yörauha  

Kello 22-07 välisenä aikana on naapureille annettava yörauha. Häiritsevää meteliä ei saa kuulua myöskään muina aikoina.  

9. Huoneiston kunnossapito 

Huoneistoa on hoidettava huolellisesti. Vesivuodoista, huoneiston vioista tai tuhoeläimistä on viipymättä ilmoitettava huoltoyhtiölle. 

WC-pönttöön ja muihin viemäreihin ei saa laittaa mitään, mikä saattaa aiheuttaa niiden tukkeutumisen ja vaurioitumisen. 

Vuokralainen voi tehdä huoneistossa muutostöitä vain, jos on saanut vuokranantajalta kirjallisen luvan.  

10. Parveke tai huoneistopiha 

Huoneistojen parvekkeet ja huoneistopihat on pidettävä siisteinä eikä niille saa kerätä tavaraa. Huoneistopihan nurmikon ja pensaiden leikkaamisesta ja lumien poistamisesta vastaa asukas. Parvekkeen pesu juoksevalla vedellä on kielletty. Kukka-astiat on sijoitettava kaiteen sisäpuolelle. 

11. Grillaaminen 


Parvekkeella ja huoneistopihalla voi grillata sähkö- tai kaasugrillillä, paloturvallisuusohjeita, varovaisuutta ja huomaavaisuutta noudattaen. Hiilillä grillaaminen ja avotulen tekeminen on ehdottomasti kielletty kaikkialla kiinteistön alueella. Grillikatoksissa ja yhteiskäytössä olevilla grillauspaikoilla saa kuitenkin grillata puilla tai hiilillä, mikäli grillaaja huolehtii paloturvallisuudesta. 

12. Lemmikit 

Huoneistojen ulkopuolella lemmikkieläimet on pidettävä kytkettyinä, eivätkä ne saa häiritä muita asukkaita. Lemmikkieläinten ulkoiluttaminen piha-alueella on kielletty ja lemmikkien jätökset on siivottava välittömästi. 

13. Järjestysmääräysten rikkominen   

Vuokrasopimuksen tehdessään vuokralainen sitoutuu noudattamaan järjestyssääntöjä sekä ottaa vastuun siitä, että perheenjäsenet ja vieraat noudattavat niitä.  

Järjestyssääntörikkomuksesta saattaa olla seurauksena vahingonkorvausvelvollisuus tai vuokrasopimuksen purkaminen.  

Ilmoitathan ilkivallasta tai järjestyshäiriöistä välittömästi poliisille ja vuokranantajalle.  

Vuokranmaksu

Vuokra, sekä mahdolliset autopaikka-, sauna- ja vesimaksut tulee maksaa eräpäivään mennessä.

Eräpäivä on aina kuukauden 2. päivä. Eräpäivää ei voi muuttaa.

Vaikka joku muu taho maksaisi osan vuokrastasi (esim. Kela tai sosiaalitoimi), on asukas vuokrasopimuksen allekirjoittaneena itse vastuussa siitä, että koko vuokra tulee maksettua.

VUOKRANTARKISTUS

Vuokran määrä tarkistetaan vuosittain.

Mahdollisesta vuokrankorotuksesta ilmoitetaan kirjallisesti vähintään kaksi kuukautta ennen uuden vuokran voimaantuloa. Vuokrantarkistusilmoituksen yhteydessä saat uuden tilisiirtolomakkeen.

ONGELMIA VUOKRANMAKSUSSA?

Nurmijärven Kotien vuokrien perintää hoitaa Intrum Oy. Jos et maksa vuokraasi eräpäivään mennessä, Intrum lähettää sinulle noin kahden viikon kuluessa postissa maksukehotuksen, jossa on toimintaohjeet.

Mikäli saatavasi on siirtynyt Intrumille, olethan yhteydessä Intrumin asiakaspalveluun verkossa https://www.intrum.fi/fi/asiakaspalvelu/ota-yhteytta/ tai puhelimitse p. 09 229 111.

Tarvittaessa maksamattomat vuokrat peritään asukkaalta oikeusteitse. Vuokrasopimus voidaan purkaa maksamattomien vuokrien vuoksi.

Huomioithan myös, että vuokranmaksun jatkuva viivästyminen vaikuttaa määräaikaisen vuokrasopimuksen jatkoon!

Lisätietoa ja ohjeita löydät sivuiltamme https://nurmijarvenkodit.fi/asukkaalle/useimmin-kysyttya/

Apua ongelmatilanteisiin

Asumisneuvonta

Asumisneuvojalta saat tarvittaessa neuvoja asumiseen liittyvissä asioissa ja ongelmatilanteissa, kuten asumishäiriöiden ja naapurikiistojen selvittelyssä.

Asumisneuvoja Heidi Granström Da Veiga 

  • p. 040 317 4458, ma-to klo 9-12 
  • heidi.granstrom@nurmijarvenkodit.fi  

Asumisen häiriöt

Vuokralaisen velvollisuus on noudattaa talon järjestyssääntöjä ja huolehtia, ettei omalla käytöksellään aiheuta häiriötä muille asukkaille. Normaalit asumisen ja elämisen äänet kuuluvat asumiseen.

Mikäli naapuri aiheuttaa toistuvasti häiriötä, keskustele hänen kanssaan asiasta.

Jos keskustelu ei auta ja häiriö on toistuvaa, tee vuokranantajalle kirjallinen häiriöilmoitus ja toimita se Nurmijärven Kotien asiakaspalveluun sähköpostin liitteenä, henkilökohtaisesti tai postitse.

Jotta Nurmijärven Kodit Oy voi ryhtyä tarvittaviin toimiin, häiriöilmoitus tulee aina tehdä kirjallisesti, ja siinä tulee olla vähintään kahden häiriön huomanneen naapurin allekirjoitus.

Tulosta häiriöilmoituslomake tästä (pdf lomake)Lataa
Vuokrasopimuksen päättäminen

NÄIN IRTISANOT VUOKRASOPIMUKSEN

  1. Irtisanominen tehdään kirjallisesti irtisanomislomakkeella.
  2. Täytäthän lomakkeen huolellisesti.
  3. Täytä ja allekirjoita sähköinen irtisanomislomake tai tulosta lomake ja palauta se täytettynä toimistolle (palveluajat: nurmijarvenkodit.fi) tai jätä postilaatikkoomme.
  4. Allekirjoitus tarvitaan kaikilta vuokrasopimuksen allekirjoittaneilta osapuolilta, mikäli vuokrasopimuksella on useampia allekirjoittajia.
  5. Voit myös lähettää lomakkeen postissa (kannattaa ottaa huomioon, että postin kulkuun voi mennä useita päiviä)
  6. Irtisanomisaika on yksi kalenterikuukausi. Irtisanomisaika lasketaan sen kalenterikuukauden viimeisestä päivästä, jonka aikana vuokranantaja on vastaanottanut irtisanomisilmoituksen.
  7. Vuokranantaja tarkastaa asunnon irtisanomisaikana remonttitarpeen kartoittamiseksi. Mikäli asukasta ei tavoiteta, tarkastuksessa käytetään yleisavainta.
  8. Kun olet muuttanut pois, vuokranantaja tekee lopputarkastuksen.
  9. Vakuusmaksu palautetaan n. kuukauden kuluessa vuokrasopimuksen päättymisestä, mikäli vuokrat on maksettu, avaimet palautettu ja huoneisto siivottu ohjeiden mukaisesti. Mikäli asunnossa huomataan puutteita, niistä veloitetaan asukaslaskutushinnaston mukaisesti.

SÄHKÖINEN IRTISANOMISLOMAKE

Vuokrasopimuksen irtisanominen (sähköinen lomake)

IRTISANOMISLOMAKE

Vuokrasopimuksen irtisanominenLataa

IRTISANOMISLOMAKE

( vain toisen osapuolen osalta )

Vuokrasopimuksen irtisanominen toiselta osapuoleltaLataa

IRTISANOMISLOMAKE

( kuolinpesä )

Vuokrasopimuksen irtisanominen kuolinpesäLataa

KUN MUUTAT POIS –OHJE

Ohje asukkaalle kun muutat poisLataa

AVAINTEN NOUTO- JA PALAUTUSOHJE

Ohje asukkaalle avainten nouto ja palautusLataa

ASUKASLASKUTUSHINNASTO alk. 28.6.2019

AsukaslaskutushinnastoLataa

Ensisijainen sivupalkki

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
    • Uutiset
    • Blogi
  • Hakijalle
    • Hakemuksen liitteet
    • Kohteet
    • Uudiskohteet
    • Vapaat asunnot
    • Hae asuntoa
  • Asukkaalle
    • Asukastoiminta
  • Usein kysyttyä
  • Nurmijärven Kodit
  • Yhteystiedot
  • Generic selectors
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Search in posts
    Search in pages

Footer

Nurmijärvenkodit-logo

Yhteystiedot

Nurmijärven Kodit Oy
Kauppanummentie 2
01900 Nurmijärvi

Palveluajat
ma-pe 9-12

Asiakaspalvelu 

asiakaspalvelu@nurmijarvenkodit.fi

p.040 317 4457

asuntotiedustelut, vuokrasopimukset,
autopaikat, saunavuorot

Seuraa meitä Facebookissa

  • Facebook

Tietosuojaseloste

· Copyright 2019 · Nurmijärvenkodit oy · Sollertis ·

Sivusto käyttää evästeitä. Lue lisää tai muokkaa asetuksiasi tästä.

Tietoa evästeistä
Nurmijärven kodit

Tämä sivusto käyttää evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseksi. Eväste tallentuu tilapäisesti käyttäjän selaimeen. Sivustot eivät välttämättä toimi kunnolla ilman evästeitä.

Analytiikka

Hyväksymällä evästeet autat meitä ymmärtämään paremmin sivun kävijöitä ja sivuston toimivuutta. Yksittäisiä kävijöitä ei voida tunnistaa datan perusteella – kaikki data on anonyymia.

Käytämme Googlen ja Facebookin työkaluja tutkiaksemme kävijädataa ja parantaaksemme sivuston toimivuutta. Nämä työkalut myös auttavat kohdentamaan kävijöille sisältöä.

Välttämättömät evästeet tulisi sallia, jotta sivusto toimii normaalisti. Halutessasi voit estää välttämättömät evästeet selaimesi asetuksista.

Voimanlähteenä  GDPR Cookie Compliance