Asuntoehdotuksen hyväksyminen
Hyväksy asuntoehdotus olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu@nurmijarvenkodit.fi tai puhelimitse p. 040 317 4457. Asuntoja voidaan ehdottaa samanaikaisesti useammalle hakijalle, eli kannattaa toimia nopeasti asuntoehdotuksen saatuasi. Ensimmäinen hakija, joka ilmoittaa haluavansa vuokrata asunnon saa sen.
Kun olet ottanut asunnon vastaan, niin asiakaspalvelumme on sinuun yhteydessä ja sopii, miten asiassa edetään.
Vuokrasopimuksen allekirjoittaminen
Vuokrasopimus allekirjoitetaan sähköisellä allekirjoituksella tai tarvittaessa ajanvarauksella Nurmijärven Kotien toimistolla.
Mikäli sinun ei ole mahdollista allekirjoittaa vuokrasopimusta sähköisesti, asiakaspalvelumme ottaa sinuun yhteyttä allekirjoitusajan sopimiseksi. Toimistolla allekirjoittaminen edellyttää aina vahvistettua ajanvarausta.
Vuokrasopimuksen sähköinen allekirjoitus
Tarvitset sähköiseen allekirjoittamiseen internetselaimen sekä pankkitunnukset tai mobiilivarmenteen, joilla tunnistaudut allekirjoituspalveluun.
Noudata seuraavia ohjeita:
- Aloita allekirjoittaminen avaamalla tekstiviestillä tai sähköpostilla tullut kutsulinkki.
- Syötä salasana kenttään, jolloin pääset tarkastelemaan allekirjoitettavaa dokumenttia.
- Tutustu dokumenttiin valitsemalla esikatsele asiakirjaa.
- Valitse tunnistautumismaa ja tunnistautumistapa.
- Tunnistautumisen jälkeen valitse allekirjoita asiakirja.
- Lataa allekirjoitettu dokumentti talteen koneellesi. Voit palata allekirjoituspalveluun myös myöhemmin lataamaan dokumentin. Rekisteröidy Visma Sign -palveluun ja kirjaudu sen jälkeen palveluun. Vahvalla tunnistautumisella allekirjoitetut asiakirjat löytyvät Visma Signin arkistosta.
Allekirjoittamisen jälkeen saat sähköpostitse uuden asukkaan ohjeet. Lähetämme vuokravakuus- ja vuokralaskut salattuna sähköpostina. Tarkistathan myös roskapostikansion, jos laskuja ei näy.
Avainten nouto
Vuokrasopimuksen allekirjoitettuasi saat vakuuslaskun. Vuokravakuuden tulee olla maksettuna ennen avainten noutoa lukkoliikkeestä.
Avaimet ovat noudettavissa lukkoliikkeestä sopimuksen alkamispäivänä tai sitä seuraavana arkipäivänä. Ota mukaan tosite maksetusta vakuusmaksusta sekä henkilöllisyystodistus. Mikäli et itse voi noutaa avaimia, voi avaimet noutaa valtakirjalla valtuuttamasi henkilö.
Avaimet noudetaan Laatulukosta:
Kiikkaistenkuja 1, 01800 Klaukkala.
Tarkista aukioloajat Laatulukon sivuilta.
Vuokranmaksu
Vuokra, sekä mahdolliset autopaikka-, sauna- ja vesimaksut tulee maksaa eräpäivään mennessä. Eräpäivä on aina kuukauden 2. päivä. Eräpäivää ei voi muuttaa.
Vaikka joku muu taho maksaisi osan vuokrastasi (esim. Kela tai sosiaalitoimi), olet vuokrasopimuksen allekirjoittaneena itse vastuussa siitä, että koko vuokra tulee maksettua.
Vuokran määrä tarkistetaan vuosittain. Mahdollisesta vuokrankorotuksesta ilmoitetaan kirjallisesti vähintään kaksi kuukautta ennen uuden vuokran voimaantuloa. Vuokrantarkistusilmoituksen yhteydessä saat uuden tilisiirtolomakkeen.
Ongelmia vuokranmaksussa?
Nurmijärven Kotien vuokrien perintää hoitaa Intrum Oy. Jos et maksa vuokraasi eräpäivään mennessä, Intrum lähettää sinulle noin kahden viikon kuluessa maksukehotuskirjeen, jossa on toimintaohjeet.
Mikäli saatavasi on siirtynyt Intrumille, olethan yhteydessä Intrumin asiakaspalveluun verkossa https://www.intrum.fi/fi/asiakaspalvelu/ota-yhteytta/ tai puhelimitse p. 09 229 111.
Vuokranmaksusta huolehtiminen on tärkeää. Tarvittaessa maksamattomat vuokrat peritään asukkaalta oikeusteitse. Vuokrasopimus voidaan purkaa maksamattomien vuokrien vuoksi.
Huomioithan myös, että vuokranmaksun jatkuva viivästyminen voi vaikuttaa määräaikaisen vuokrasopimuksen jatkoon.
Lisätietoa vuokranmaksuun ja vuokranmaksun ongelmiin liittyen löydät myös Usein kysytyistä kysymyksistämme.