Tervetuloa asukkaaksi Nurmijärven Kodeille! Lataa tästä Uuden asukkaan tietopaketti, tai tutustu alta uuden asukkaan ohjeisiin.
Asuntoehdotuksen hyväksyminen
Hyväksy asuntoehdotus olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu@nurmijarvenkodit.fi tai puhelimitse p. 040 317 4457. Asuntoja voidaan ehdottaa samanaikaisesti useammalle hakijalle, eli kannattaa toimia nopeasti asuntoehdotuksen saatuasi. Ensimmäinen hakija, joka ilmoittaa haluavansa vuokrata asunnon saa sen.
Kun olet ottanut asunnon vastaan, niin asiakaspalvelumme on sinuun yhteydessä ja sopii, miten asiassa edetään.
Vuokrasopimuksen allekirjoittaminen
Vuokrasopimus allekirjoitetaan sähköisellä allekirjoituksella tai tarvittaessa ajanvarauksella Nurmijärven Kotien toimistolla. Vuokranmaksu alkaa sopimuksen alkamispäivänä.
Vuokrasopimuksen allekirjoitettuasi saat vakuuslaskun. Vuokravakuuden tulee olla maksettuna ennen avainten noutoa lukkoliikkeestä.
Mikäli sinun ei ole mahdollista allekirjoittaa vuokrasopimusta sähköisesti, asiakaspalvelumme ottaa sinuun yhteyttä allekirjoitusajan sopimiseksi. Toimistolla allekirjoittaminen edellyttää aina vahvistettua ajanvarausta.
Vuokrasopimuksen sähköinen allekirjoitus
Mikäli allekirjoitat sopimuksen sähköisesti, lähetämme sähköpostiisi linkin vuokrasopimuksen allekirjoitusta varten.
Tarvitset sähköiseen allekirjoittamiseen internetselaimen ja pankkitunnukset tai mobiilivarmenteen. Sinun ei tarvitse rekisteröityä palveluun, eikä antaa mitään tietojasi ennen kuin näet mitä olet allekirjoittamassa.
Noudata seuraavia ohjeita:
- Aloita allekirjoittaminen avaamalla kutsulinkki.
- Syötä salasana kenttään, jolloin pääset tarkastelemaan allekirjoitettavaa dokumenttia.
- Tutustu dokumenttiin valitsemalla esikatsele asiakirjaa.
- Valitse tunnistautumismaa ja tunnistautumistapa.
- Tunnistautumisen jälkeen valitse allekirjoita asiakirja.
- Voit tarkastella allekirjoitettua asiakirjaa lataamalla sen suoraan tai rekisteröitymällä osoitteessa https://sign.visma.net/fi/register ja kirjautumalla sen jälkeen palveluun. Vahvalla tunnistautumisella allekirjoitetut asiakirjat löytyvät Visma Sign selainpalvelun arkistosta.
Allekirjoituksen jälkeen saat seuraavana arkipäivänä sähköpostitse asumiseen liittyvät ohjeet ja lomakkeet. Lähetämme laskut vuokravakuuden ja vuokran maksua varten salattuna sähköpostina. Tarkistathan myös roskapostikansion, jos viestiä ei näy!
Palauta täytetty muuttoilmoitus ja huoneiston kuntokortti sähköpostitse, postitse tai Nurmijärven Kotien postilaatikkoon (Kauppanummentie 2, 01900 Nurmijärvi) viikon kuluessa sisään muutosta.
Mikäli et ole allekirjoitusta seuraavana arkipäivänä saanut laskuja ja muutto-ohjeita sähköpostiin, olethan viipymättä yhteydessä asiakaspalveluumme.
Avainten nouto
Avaimet ovat noudettavissa lukkoliikkeestä sopimuksen alkamispäivänä tai sitä seuraavana arkipäivänä. Ota mukaan tosite maksetusta vakuusmaksusta, sekä henkilöllisyystodistus. Mikäli asukas ei itse voi noutaa avaimia, voi avaimet noutaa valtakirjalla asukkaan valtuuttama henkilö.
Lukkoliikkeen yhteystiedot:
Laatulukko , Kiikkaistenkuja 1, 01800 Klaukkala.
Tarkista aukioloajat Laatulukon sivuilta tai kysy chat-palvelusta.
Vuokranmaksu
Vuokra, sekä mahdolliset autopaikka-, sauna- ja vesimaksut tulee maksaa eräpäivään mennessä. Eräpäivä on aina kuukauden 2. päivä. Eräpäivää ei voi muuttaa.
Vaikka joku muu taho maksaisi osan vuokrastasi (esim. Kela tai sosiaalitoimi), olet vuokrasopimuksen allekirjoittaneena itse vastuussa siitä, että koko vuokra tulee maksettua.
Vuokrantarkistus
Vuokran määrä tarkistetaan vuosittain.
Mahdollisesta vuokrankorotuksesta ilmoitetaan kirjallisesti vähintään kaksi kuukautta ennen uuden vuokran voimaantuloa. Vuokrantarkistusilmoituksen yhteydessä saat uuden tilisiirtolomakkeen.
Ongelmia vuokranmaksussa?
Nurmijärven Kotien vuokrien perintää hoitaa Intrum Oy. Jos et maksa vuokraasi eräpäivään mennessä, Intrum lähettää sinulle noin kahden viikon kuluessa maksukehotuskirjeen, jossa on toimintaohjeet.
Mikäli saatavasi on siirtynyt Intrumille, olethan yhteydessä Intrumin asiakaspalveluun verkossa https://www.intrum.fi/fi/asiakaspalvelu/ota-yhteytta/ tai puhelimitse p. 09 229 111.
Tarvittaessa maksamattomat vuokrat peritään asukkaalta oikeusteitse. Vuokrasopimus voidaan purkaa maksamattomien vuokrien vuoksi.
Huomioithan myös, että vuokranmaksun jatkuva viivästyminen vaikuttaa määräaikaisen vuokrasopimuksen jatkoon!
Lisätietoa vuokranmaksuun ja vuokranmaksun ongelmiin liittyen löydät myös Usein kysytyistä kysymyksistämme.