Jos asunnossa on vika, näin saat avun

Tänään aamulla soitti asukas ja kertoi huolenaiheistaan. Kattolista oli alkanut repsottaa ja jääkaappikin pitää outoa ääntä. Neuvoin häntä, että nopeimmin nämä saadaan kuntoon, kun hän ottaa yhteyttä huoltoon. Kaikissa kohteissamme on huoltoyhtiö, joka käsittelee vikailmoitukset ja huoltopyynnöt. Verkkosivuiltamme Yhteystiedot-välilehdeltä löytyvät huoltoyhtiöiden yhteystiedot. Huollolle voi soittaa tai jättää sähköisen huoltopyynnön.

Asukkaan ilmoituksen jälkeen huoltoyhtiö käy katsomassa tilanteen. Jos vika on helposti korjattavissa, huolto pystyy usein tekemään korjauksen saman tien. Joskus joudutaan toki tilaamaan varaosia ja korjaaminen saattaa kestää jonkin aikaa.

Mikäli kyse on isommasta ongelmasta, huolto ottaa yhteyttä Nurmijärven Kotien kyseisen kohteen tekniseen isännöitsijään. Tarvittaessa tekninen isännöitsijä käy paikalla ja jos tarvitaan muita urakoitsijoita, tekninen isännöitsijä kilpailuttaa ja tilaa tarvittavat korjaustyöt.

Entä jos vikaa ei korjata, vaikka olen ilmoittanut huoltoon?

Voit varmistaa huoltoyhtiöstä, onko vikailmoitus tullut perille ja miten asia etenee. Ellei huollosta edelleenkään kuulu mitään, kannattaa ottaa yhteyttä Nurmijärven Kotien asiakaspalveluun ja kertoa, milloin ja miten vikailmoitus huoltoon on tehty ja mistä asunnosta ja ongelmasta on kyse. Näin voimme jäljittää, miksi asia ei ole edennyt.

Keneen otan yhteyttä Nurmijärven Kodeilla?

Meillä Nurmijärven Kodeilla on 12 eri alan asiantuntijaa, joista jokainen vastaa omasta tehtäväalueestaan. Miten ihmeessä asukas voi tietää, keneen ottaa yhteyttä? Onneksi ei tarvitsekaan, sillä asukas voi kaikissa asioissa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.

Asiakaspalvelun tavoittaa palveluaikoina puhelimella numerosta 040 317 4457. Muina aikoina, tai jos puhelin on ruuhkautunut, voi lähettää sähköpostia: asiakaspalvelu@nurmijarvenkodit.fi. Kaikki viestit luetaan ja niihin vastataan heti kun asia on selvinnyt, viimeistään parin päivän sisällä.

Kuuntelen mielelläni itsekin asukkaiden mietteitä ja toiveita, mutta harvoin pystyn heitä konkreettisesti auttamaan. Yleensä ohjaankin soittajat ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun, jossa osaavat palveluneuvojamme selvittävät asukkaiden pulmat käden käänteessä.

!

Marjut Joensuu

Toimitusjohtaja

Nurmijärven Kodit

Takaisin blogiin